Thursday, March 13, 2008

Mak - LA Tour with MAWI

Selasa 11 Mac 2008, aku dpt sms auntie Sada suruh jemput kat KLIA esok kul 2 pm.. Dlm hati tertanya-tanya gak... bukan sampai sini kul 12:15 ke? Hmm... tak pe la, mungkin ambik beg, itu, ini... mungkin keluar kul 2 kott... So, hari Rabu, kami semua bertolak le ke KLIA. Bila nak start keta Naza, ada problem lak... keta tak leh start sbb bateri weak. Mana tak nye... sejak beli keta tu tak pernah tukar bateri (3 tahun kott). Aisey... skang dah kul 12:15. Akhirnya, naik le MyVi.
Baru je bertolak, dapt call dari h/p anti Sada (mak tak bawak h/p)...mak kata `dah sampai..' `Hah? Dah sampai??? ' `Ye.. dah sampai... beg pun dah ambik.. Ko tunggu kat mana?' `Alamak... mak, org baru nak keluar nih.. keta tak leh start tadi...mak tunggu la kat situ ye... Sori ye... terllllaaaammmbbbaattttt...' Aku kata, `anti Sada sms kata tunggu kul 2?' Mak kata... `anti Sada ada sms balik masa transit kat Taipei kata sampai kul 1 pm...' `Alamak, ye ke? Tak de pun????' -end conversation- Terus aku check h/p.. alamak, mmg ada sms dari anti Sada... Hmm... ni le akibatnya tak slalu tgk h/p.. silent mode lak tu... sori...sori...
Apa lagi... cepat sikit drive bang.. Sian mak, sampai KLIA kita tak de tunggu dia... Abg pun bawak keta laju dari biasa.... Tak lama lepas tu, mak call lagi.. kata tak yah la dtg ambik, biar mak balik dgn anti Sada je... keta dia kosong. Aku yg tengah makan karipap masa tu, rasa tak tertelan karipap tu...(Oooo... macam ni rasanya makan rasa susah nak telan, cam dlm cerita-cerita tv/buku).. Minum air pun, rasa cam karipap tu tersangkut kat tekak nih... hu..hu...
Kami pun patah balik... p beli kek Dania kat Baker's Cottage (hari ni hari jadi Dania)... beli lauk utk lunch... harap2 mak tak kecik kati... Pas tu, kami pun balik ke rumah.. Anak2 sibuk tanya, `kenapa kita tak g jemput wan? Kan dah pakai baju jalan nih... kenapa balik rumah balik...' `Syyy!! Diam le... ibu rasa bersalah nih...' Tak lama kemudian, mak pun sampai le... naik BM anak bongsu anti Sada... Fuh.. berkilat2 keta dia... keh...keh..keh... muda dari aku budaknya... Mak pun keluar keta tu dengan wajah......... wajah..... (jeng 3X) wajah.... ceria... Fuh....lega sikit hati aku...
Ceria sungguh muka mak ... anti Sada pun... `huiii... seronok...seronok....seronok sangat-sangat...' Aku bayangkan, mesti mak balik keletihan punya... tapi sebaliknya. Lepas tuh... mak pun bercerita la macam-macam... pengalaman dia masuk Disneyland... masuk Universal Studio... pi Las Vegas... Mawi... Ha..Mawi.. tu yg aku nak dengar tu... Aku pulak benda pertama yg aku cari dari beg mak aku adalah CAMERA.. sambil tu, mak tak berhenti-henti bercerita... Aku pun tak abih-abih tanya pasal Mawi..sampai abg tegur...`Mawi yg disibukkannya... patutnya minat kat abg je..' Aisey... jeles lak laki aku nih...
Sebelum mak pegi hari tu, aku suruh mak bawak kamera gi LA... Mak beria-ia tak nak sbb dia tak tau how to operate... `Aisey mak ni...belajar le... Bawak la mak...bawak le... nanti cam mana nak tgk gambar mak kat LA??? Dengan Mawi lak tu... bawak le...tangkap je gambar banyak2'. At last, she agreed..
So, malam sebelum bertolak tu, jenuh le aku ngajar mak aku ni... 1/2 jam berkursus, akhirnya boleh le.... So, ni le hasil tangan mak aku... Boleh tahan gak! Ada gak org lain tlg tangkapkan...


Ni la hotel penginapan mak and the group.. Wyndham Hotel

Cerianya mak dan anti Sada.. masa ni baru sampai


Ewah-ewah, bukan main lagi dua sahabat nih


Mawi... mawi...


Ni yg aku jeles nih...


Masa ni, semua berkumpul utk ke Disneyland


Ha... pandai mak aku cari tempat yg sesuai utk bergambar... caya lah!


Ni blog familiku inspirasiku ke... blog Mawi??? Don't confuse, you're still reading my blog... Allo Selly! This pose posted spesel 4u...


Bergambar depan `splash mountain' Of course kat sini ada mcm2 ride, tp mak tak main le...


Sebahagian dari ahli rombongan.. sebelah mak tu, Anis yg tlg mak masa kat embassy dulu... kanan sekali, doktor forensic HKL and hubby dia


Ni show kat sana


Lagi...


Beauty and the Beast


Pinocchio..


The little mermaid


Tak tau..


Disney's princess, mickey and minnie


Dinner.. nampak cam dah selesai je... Mak kata Mawi makan banyak...


2nd day @ Universal Studio


Universal Studio... here they are... kan aku dah kata, pandai mak cari tempat bergambar


Mawi world


One of the real action


Gempa bumi ke..


Kapal terbang yg musnah... abg kata dari citer `Lost'


Bergambar dgn tour guide


Ewah....


Action!


Jurassic Park


Ayoooo... nampak tak anti Sada jerit kat blakang tuh?


Water world.. kat sini depa tunjukkan stunt dalam air


rehat... penat! (chewah, cam aku plak yg pegi)


Masa ni nak ke Las Vegas


byknya gambar mak ngan Mawi


Smile!


@ Las Vegas


Beli souvenir byk2 ye...


Hard Rock Cafe, Las Vegas


Ha... bila sampai kat Coach Factory nih, kelam kabut semua nak pilih beg Coach... Kat Malaysia harga beg ni cecah ke ribu


Dlm bas ni, Mawi nyanyi.. bagi teka-teki... buat lawak..


Nape anti Sada nak siku Mawi?


Kat gurun mana nih?


Tak sejuk ke?


Ni En Wan yg tangkapkan gambar mak ni... Hari tu, aku tulis.. Mawi g ngan PA dia kannn.. bukan PA, tp manager dia.. sape nama dia?? Wan Firdaus? Aku baca name card dia, dia tu artiste manager from Maestro... Beg tu mak beli kat Coach's Factory, murah guys... Mak beli 3, 2 utk dia dan satu utk aku (Makacih mak... lain kali beli lagi ekkk... sayaaaanggg mak..). Actually she gave me the same design as you seen here, but white + blue color (soft color)... Tapi, aku nak yang ni sbb aku ni tak pandai nak jaga... kejap je nanti sure the color turn to blue black... keh..keh..keh...

Ha... ni le dia... Mak aku tangkap gambar ni... goyang..

Mak cerita... seronok sangat kat sana. Ahli rombongan tak ramai, jadi semuanya rapat/mesra cam anak beranak je, termasuk la Mawi dan pengurusnya... semuanya baik-baik.. Anti Sada cite, masa ikut Mawi pegi Sydney tu tak berapa seronok sbb ahli rombongan terlalu ramai, sampai 3 buah bas... jarang dapat jumpa apatah lagi beramah mesra ngan Mawi sbb org terlalu ramai...
Mak tanya aku, `ko ada pesan apa2 ke ngan Mawi?'... `Pesan apa pulak? Mana le Mawi tu kenal kita? Tapi ari tu ada tangkap gambar ramai2 ngan dia' Kata mak lagi... `sbb dia slalu rapat2 ngan mak.. dia (Mawi) kata... saya ni bawak amanah anak makcik nih... dia pesan suruh jaga makcik baik-baik...' Ha??? Mawi ingat pesan aku? Tak sangka lak dia ingat last word aku kat KLIA ari tu...
Hmmm.. bila la aku dpt g oversea lagi....

2 comments:

mommy anis said...

makcik...sonoknya makcik....dpt gambo ngan mawi...adehh...mujur tak kena cium ngan clown...kekeke kelako laaa..

Nur Diana Syahira.. said...

wan..wan
-KAKAK-