Saturday, August 23, 2008

Melancong ke UK....fuhhh...

Mula2 ingat nak pi Melaka... A famosa water world...safari... tapi, tak kesampaian. Aku dpt cuti tp abg plak tak dibenarkan cuti. Nasib baik tak mention apa2 kat anak2... kalu tak, pasti depa frust. Dah la depa dok tanya almost tiap hari... cuti sekolah ni pi mana buuu??? Buntu kepala nak pikir... Akhirnya, hari Khamis (aku dah amik cuti) tak pegi mana2... cuma pi hantar Dania register sekolah (SK Taman Melawati 2 cam kakak) dan kemudian pegi jumpa dentist....dia complaint gigi sakit... Tak abih2 dgn masalah gigi anakku yg sorang nih.
La ni Dania p dentist tak meleleh2 lg air mata dia..... dah boleh goyang2 kaki sambil Dr. buat treatment... giginya berlubang... tapi yg sakit bukan yg tu... yg dulu tuh... yg terhakis sampai separuh gigi dulu tuh (2 gigi)..... yg Dr siap pakai `acuan' lagi utk bentukkan semula gigi tu... bengkak gusinye.. Dulu dah buat root treatment...Dr kata, klu lepas ni (dia letak antibiotik lg), if still bengkak...no choice, kena cabut! Alamak... ni yg aku takutkan nih... aku takut dia takut... Lagi satu, kalau gigi tu dicabut, Dr kata gigi kekalnya akan tumbuh semula only when she reaches age 10 nanti... lama tuh... Hmmm.. hari ni kena wat follow up lagik.
Okay... back to the topic.... maka abg hanya boleh cuti Jumaat...itupun sepatutnya tak leh cuti. Kalau tak cuti hari tu, bila lg nak bawak dorang jln2? Hari Sabtu usually abg ada kat UiTM sampai mlm... maka, tempat percutian yg paling hampir jek la kami pegi... iaitu.....

Taraaa........... Zoo Negara @ Ulu Klang...keh3x

Oooppsss... sedangku kecoh2 mengawal anak2 yg tgh excited nih, somebody called my name... Kherun! Kherun! La... rupanya si Ita ni hah... Aku baru jek cerita dlm blog aku tajuk Facebook pasal dia... tup2x jumpo lak kek sini... Ini la dia best fren den masa sekolah rendah dulu...yang tudung pink tu. Dulu, teringat aku masa jah 6 dulu, sekolah buat rombongan ke zoo... aku dan Ita pi le (w/pun rumah si Ita ni dokek je ngan zoo). Kali ni, dua org budak jah 6 tu dah beso.... dan bawak pulak anak2nya rombongan ke zoo....woooo... lta ni keje ngan LHDN... nak aje aku borak lelama, kang susah lak laki den..... tak pe aaaa...len kali..

Dpt tgk penguin kurus dlm sangkar pun, jadik leee....

Tak sah kalau tak main


Susah sgt nak pose ngan binatang idup... ngan patungnya pun ok gak...


Geramnye...geramnye... mana satu nak ambik nih? Dah... tak payah... beg byk kat rumah... huhu














Sedapnye aiskrim


Sampai nak masuk dlm tu ke... lelaki ke pompuan nih? Cuba bertenang skett...




Ada lak penggambaran RTM kat cni..


Lepas tu, lepas Jumaat... kami pun pi mandi sungai kat blakang zoo... Betul2 utilisedkan satu hari nih kat UK... hahahahha... Dekat cni, ada kws perkelahan yg dinamakan Rimba Jimbara... aku rasa kws ni individual property punya... bersih kawasannya... most of them buat chalet utk disewa... murah jek.. lbh krg RM40 p/nite... aku dok dari kul 3 lebih sampai kul 6 lebih...bayo RM20. Maka...mandi sg le pulak... sejuk giler air dia... aku tak mandi pun... abg dan puteri2nye aje... Erin mandi sekejap je sbb dia kata tak best... ada byk batu... mandi swimming pool lagi besttt (katanya)....

Ni la chalet yg kami sewa.... ada tilam dan bantal...tikar... tapi aku geli le nak baring... Nasib baik ada bawak kain pelekat abg... aku buat alas... maka, akupun selamat le tido ngan Erin.. Erin kata kaki dia dah penat jalan kat zoo tadi.

Maka, apabila ptg tu hujan dah mencurah2... kami pun berangkat balik ke rumah... sekian... seharian di UK....

4 comments:

mommy anis said...

kak....anak2 dara akak...perghhh semangatnyaaa...jgn mareeee

Kherun Suhaila Saharbil said...

Uwan sendiri yang mengasuh.... alhamdulillah sihat walafiat..

safa said...

kak kherun...cannner nak upload lagu kat dalam blog? heheheh

Kherun Suhaila Saharbil said...

pegi kat customize - layout - add a gadget... sebelun tu daftarle dulu ngan imeem ke...playlist ke... pas tu godek2 la cari code...