Saturday, September 6, 2008

Alahai Dania....

Hari ni, hari ke 6 berpuasa... alhamdulillah, Dania masih bertenaga menjalani ibadah posa... Cuma sesekali menyebut perkataan l.a.p.a.r. Tapi, setakat ni dia masih ok bila aku kata dia kena penuhkan posa sebulan ni... Kata-kata semangat yang ku berikan utk dia adalah... `Dania dah kurus...' dan dia pun akan tersenyum bangga.... Erin dah kata awal2 lagi yg dia tak nak posa... dia kata dia kecik lagi... ye la, Nov ni baru nak masuk 4 tahun. Tapi, dia pun coorperate gak... considerate... kalau makan dan minum, dia akan nyorok2 dari Dania...
Masa 2nd day posa hari tu, mak citer... Dania balik jek dr sekolah.... terus g ambik cawan dan nak minum. Nasib baik mak nampak, mak tanya...`Dania buat apa tu?'...she replied `Dania dahaga sgt2'...pas tu mak kata..`Eh! Kan ke Dania posa?'...`Eh... ye la... Dania lupa'...dan dia terus letakkan cawan tu balik... siannnn...
Dan hari ni, dia kata...`Bu, esok Dania nak cuti la, buleh bu?'... Aku pelik...mmg esok cuti...kan esok hari Ahad? Rupa2nya, dia mintak cuti dr berpuasa...katanya, sehariiiiiii jeeeee.... Alahai sayang ibuuu....

1 comment:

camelia7677 said...

betul la kak kherun... kesian sebenarnya... tapi nie lah dugaan kita kan.
alya pun mintak cuti ari sabtu.. tapi lepas pujuk2 posal lah penuh.. hari ahad dia selsema so, bagi la bukak posa kul 1 tghari...

tapi bukan makan sgt pun..minum yogurt n makan kuih seketul jer... huhu... pastu dia cakap.. pas nie sambuang puasa la... kah..kah..