Tuesday, September 30, 2008

Lawak dari Erin

Budak2... yang masih jujur dan telus...

Citer 1
Hari tu, mak nak p renew licence keta dia... Erin ikut sama, kakak dan Dania p sekolah
Erin : Kita nak p mana ni Uwan?
Mak : Uwan nak pi idupkan lesen, lesen Uwan dah mati
.... Maka Erin dengan penuh confidentnya bertanya balik...
Erin : Oooo.... kalau org dah mati, pun boleh la kita idupkan balik ye Uwan??
:P
Citer 2
Masa tu tgh tengah tengok tv... ada dipaparkan citer pasal org miskin yg hidup melarat... Tapi, Erin tak tau apa makna `miskin' tu... dia pun bertanya...
Erin : Ibu, org miskin tu apa?
Aku : Org miskin tu, maknanya... org susah...
...Dan dia pun membuat kesimpulannya sendiri...
Erin : Hmm... maknanya, org mati tu, org miskin la ekk???
Aku : Nape lak?
Erin : Sebab... dia susah nak hidup, sbb tu la dia mati...
Lorrr... kesitu lak anak aku pikir... Kalau lepas ni dia dgr lak perkataan `Jehan Miskin'????

No comments: