Wednesday, September 17, 2008

Lega... Dah ada air-cond

Hari ni, cuti Nuzul Quran.... Kakak pun cuti gak... abg tak cuti... Opis dia kat Bangsar, under Wilayah... Tapi, aku soh gak dia amik cuti. Sebabnya.... aku dah tak tahan dah dgn keta Kancilku yg dah lama tak dak air-cond... panas aku tak kisah (aku anggap cam dlm sauna jek), tapi aku lemas la dgn udara luar yg tak sihat nih. Kena la bukak tingkap kann... Kalu tak, tak bernafas lak aku. Laluan dr rumah ke opis sememangnya melalui traffic yg congest. Nak pulak dok blakang lori @ bus yg menghembuskan asap gelap yang menyesakkan pernafasan.... fuh...seksa.
Bila hujan lak... kena lak mengelap-ngelap windscreen yang dah kelabu. Buatnya tisu tak de, terpaksa la tgn yg jadik wiper... kejap lap.. kejap lap... Dah berbulan2 cenggitu, tak sempat nak gi repair. Abg... ujung minggu sibuk ngan class la.. assignment la... test la..etc. Nak harapkan aku... apa yg aku tau? Yg aku tau, tido dlm keta... huhuhu. Sooooo... hari ni kena gak p hantar repair...
Ntah apa yg rosak... coil? compressor? atau dua2? Check punya check... dua2 rosak... Hmmm... kena la ganti kedua2nya... Memang patutpun... sebabnya, since we bought this car...tak pernah service air-cond. Keta tu dah umur kakak dah, dah 10 tahun...
So, skang... dah sejuk...bestnya dah dikembalikan nikmatnya... makin selesa la aku tido pegi dan balik keja.... heheheh... kijam sungguh aku nih. Abg tak marah kannn....

3 comments:

mommy anis said...

kak kherun mmg laaaa...yg dia tahu tido dlm keter...

balik kija ke dtg kija ke sama jek...

hahaha....jgn mare...selamat hari raya...maap zahir batin

muddymask said...

salam,

Kalu kak kherun nak udara segaq, mai2 sini la..ayaq dia pon bersih dan boleh minum direct dari paip...sejuk dan dingin..dah 7 bulan dok sini, kettleku bersih macam baru jer...hehehe

Tapi..busuk2 dan kotoq2 udara KL tu..aku tetap rasa nak balik!! huuhuu...

Kherun Suhaila Saharbil said...

nak wat cam no... puas dah menahan ngantuk... tau2 je dah sampai rumah....:P

Mask... bestnya dok sana... Bila la tercapai angan2 nak ke sana nih..