Wednesday, January 7, 2009

Jalan baru

Jalan baru belum buleh guna... masih dlm pembinaan... tak lama lg siap la. Errr, bukanlah jln baru... tp jalan lama yg dibina semula... Bygkan nanti kami akan gunakan jln ni semula, berpemandangankan kiri-kanan jalan yg masih ada sisa2 runtuhan...


Temporarily, kami guna jln ni ... jln yg sbl ni hutan belantara yg didiami oleh org Indon yg bercucuk tanam dan berternak ayam itik... dgr citer dah kena cekup... ontah la. Nampak tak traffic light tuh? Kat sini kena gilir2 sbb jln ni sempit.


Panjannnngg beratur...
Jln ni juga melalui celah2 rumah2 banglo Tmn Bukit Mewah...yg sebahagiannya masih sempurna... Ramai yg dah berpindah masuk semula, tp kwn mak citer (mak aku yg ramai kawan kat sini...heheeheh) depa masih trauma dan susah nak lelap. Setiap kali nak tido, terngiang2 bunyi gegaran dan letupan masa waktu kejadian....

Apa2 pun... masih ramai yg bernasib baik kan... Alhamdulillah... ye la, compare ngan org Palestine yg sedang dizalimi.... mengingatkan bhw kita perlu sentiasa bersyukur atas nikmat yg Allah berikan.....

No comments: