Monday, April 13, 2009

Adehhhh...

Adoyaiiii.... perkara yang sama berulang lagi...

Semalam, abg p servis keta... dia p ngan Dania jek. Usually, lepas tu ... pasti aku merangai wallet dia dan ambik statement credit card utk direkodkan.... tapi semalammmmm.... macam malas lak nak update sbb tgh wat bende lain.....

So, pagi tadi... sbl p keje, aku pun mencari la wallet En. Suhaimi ku ittew... malangnya tak jumpa... Abg pun carik gak, tak jumpa2... cari kat atas... bawah... dlm keta... atas jalan... tatak jumpa sama itu balang wooo! Bikin hati gua manyak susah.... pikir pasal IC dan kad2 yg mendiami beg itu. Akhirnya, kami pun ke opis tanpa itu IC mahupun driving licence org yg memandu... nak soh aku drive? Idok le.... aku ttp nyenyak tido diselimuti pario! Hilang sekejap susah hati tuuu....

Sampai la opis.... abg pun sampai opisnya jugak. Tapi, tak sedap hati punya pasal.... abg balik ke tempat2 yang disyaki dicicirkan... mencari lagi... dan lagi.... ke kedai yg telah dikunjungi semalam... kedai servis keta... kedai hardware... tak ada juga.... maka diapun pulang ke opisnya dgn hati yg duka lara.... Credit card / ATM kad sumer dah di blok kan... tinggai lg tak p repot pak polisi jek untuk itu IC.

Tetiba.... hati aku terdetik.... cuba tgk dlm hand-bag! Whoaaaaaaa...... rasa nak nangis jek.... ada dlm hand bag aku.... whoaaaa...whoaaaa..... salah sape ni? Kena bayar balik kad kredit/ATM utk activatekan balik... Aku ni supplementary... klu yg principal dah kena blok, makanya aku yg si supplementary ni pun tak leh guna....

Temporarily..... owh! Credit card tak leh guna... Patutkah aku tuka tajuk n3 ni kepada ... Owh! Credit card tak leh guna (Siri 2)???? Haru....

8 comments:

Don & Nor said...

harharhar...akak ni klakolaa...

Farah said...

hehee.. kak kherun ku..

ummicaca said...

berapa kalikah???

mahu tukar tajuk? jadi akan ada siri 3 dan 4 dan seterusnya???

makanya, jangan tukar tajuk!!

Kherun said...

Hana.... betul gak tu!

Den tak larat nak layan situasi cemas cam ni lagikkk....

MAWAR KECIL said...

huwa...huwaaaa...huwaaaa...lawak la akk nie....

safa said...

muakakkakaka.....nak gelak pun ada , tp sian gak sbb kad dah kenen blok heh

mommy anis said...

kak kherun...

apolaaaaaaaa

D' Mazris said...

Hehehe... hang ni quen control yaa.. wallet suami pun hang selongkak habis...dah tu siap simpan dalam hang punya handbag. Kalau aku pantang datuk nenek selongkak aku punya wallet hehe