Sunday, September 27, 2009

Dari Paya Rumput ke Sendayan

Paya Rumput tu kat mana??? Kat Melaka... atas sikit dr Alor Gajah (klu nak ke bandar M'cca). Kami pegi rumah abg mak dan bermalam di sana... dari sana kami ke Sendayan. Sendayan tu kat mana? Kat N9 leee... p rumah kakak mak pulakkk... Errrr, rumah kakak mak laaa... abang mak laaa... kakak sendiri? Abang sendiri? Adik Sendiri? Mana adaaaaaaa.... yennadeyyyy...

Dr Paya Rumput ke Sendayan tu.... ikut mana? Ikut PLUS ke ikut PD? Hahahahaha... peninglah korang yg membacanya.... tapi korang baca gak kann... ahaks :P. Tapi, aku nak jawab gak soklan yg aku sendiri tanya... ikut PD... kasi nengok pemandangan cket, w/pun selalunya... pandanganku klu berada dalam keta menjadi kabur... dan seterusnya menjadi kelam... gelappp... sbb tertido...

Maka... singgah la di muara Sg. Linggi
Dan berposing la anak dara ku
Dgn maknya sekali sbb pandangannya dah celik
Tetiba... jumpa lak satu resort yg tak pernah aku terjumpa... Eagle Ranch Resort... Ape ke mendenya tempat ni? Ada ternak eagle ke... eagle feeding ke.. eagle apa2 laie laaahhh... tapi, tak de... ianya cuma la resort ala2 western... tapi, tempatnya menarik. Klu nak kan kelainan dlm percutian anda seterusnya, boleh la menerai-nerai ke sini..... Ada pelbagai jenis penginapan boleh dicubeeee...

Klu tak silap.. ni jenis Bandwagon
Pool ada ... jacuzzi pun adaaa
Yg blakang tu jenis tepee kottt
Ni kg house... eaaa?
Lepas tu, singgah lak kat jeti nelayan
Biasa Dania ni serius klu tgkp gamba
Tetiba.. jd cenggini lakssss
Lepas tu... singgah PD.. lama tak p PD... PD makin cantik... ada byk khemah2 santai utk disewa... nampak lebih bersih dr dulu. Kami pun mengisi perut di PD... bessttnyaaa... dengan angin laut yg nyaman... riuh rendah org2 sekeliling yg mandi-manda kat pantai.... nikmatilah suasana yg ceria ini sebelum anda mula bekerja minggu depannya.......

Tadaaaa............. Selamat Kembali Bekerja....

4 comments:

YantiArshad said...

kherun,

rumah arwah atuk & nenek aku kat Paya Rumput! Silap2 ari bulan, kita berjiran! Ko Paya Rumput tang mana? Kampung aku yang masuk kiri lepas traficc lite after jambatan.

Kherun said...

hahahahaha... ontah le...yg aku tau rumahnya taman perumahan tepi jln...

YantiArshad said...

Kherun,

konpom doket dongan rumah arwah atuk den. Paya Rumput hanyo ado satu jo tmn perumahan keq situ. yang lain sumo rumah kampong! hehehe...

mommy anis said...

amboii...sejak pakai kamera canggih nih...gambar malatops...

huhuhuhu