Tuesday, February 16, 2010

Rimba Jimbara

Rimba Jimbara? Kat mana ekkk.... kat blakang zoo.... sape punya? Mula2 dulu aku ingat kumpulan rock jimbara zaman dulu2 tu punya... tapi ntah la... kot2 ada bau2 bacang ke dgn tuan punya tanah, wallahualam.... Ni, kali kedua aku dok kat chalet ni.... Kalu korang rasa cam nak bersantai2 ngan famili, nak lepak2 .. bole la dtg sini... Kali pertama dulu, masa Pak Itam aku dr Melaka dtg overnite kat sini... buat malu jek, sbb aku yg dah lebih sepuloh tahun dok kat rumah la ni pon tak taw kewujudan tempat neh....

Keseluruhan area ni, mmg ada tuan tanah... bukan k'jaan negeri nyer... So, depa2 ni, byk develop chalet kecik2 n comei2 utk disewa...Sewa chalet teramatla murahhhhh... Cam aku ni ha, bayo sewa RM30 hengget jek.... dok dr pagi sampai petang... Ingat nak balik dlm kol 2 pm, tp budak2 ni tanak naik... so... extend la masa nampaknya.... Kalu nak overnite, rasanya RM60 kott...Chalet dia, simple aje....ada tilam dan bantal... Aku siap bawak cadar dan sarung bantal dr rumah sbb geli la nak pakai bekas2 org....Tapi, aku tak pasti la tempat aku duduk ni namanya chalet apa....

Kat sini, korang nak BBQ pun buleh... aku tak la sbb tak de bw peralatan apa2, bawak bekal jek... Bekalan letrik, di provide sebelah malam je.... Tapi, kalu korang bw lauk mentah dan nak suruh dorang masakkan pon boley.... dapur pun ada disediakan..... Siang hari, punyalah panas beratapkan zink... fuhhhh! Mcm bersauna.... tapi, bukannya dok lepak dlm chalet sgt ponnn... Omak den jo yg merehatkan matanya.....

Satu blok tu ada 2 chalet
Cam semi d laaaa....

OK la... dgn harganya...

Dekat sebelah chalet yg kitorang dok ni, ada kolam kecik..... ni bukannya dr air sungai tp purely air dr bukit... mineral water... kata tuan tanah, bole diminum terusssssss..... tapi, tak la sanggup edennn....



Ada kemudahan asas...
toilet dan tempat mandi




Flora @ surroundings








ni... nak bina chalet lagi
2 storey youuuu




owh... sonoknyeeee




nak rasa mandi sungai lak




jiran sebelah buat BBQ








Tgh feeling ker?




Ha... ni mandi kat kolam lagi satu
Besar kolam neh....air mineral jugak


Main bola tampar


Tu... chalet yg kitorang dok dulu
ala-ala banglo gitteww
Dr situ, bole terus terjun tiruk

Akhirnya.... balik jugak ke rumah....singgah beli air jambu batu... singgah lagi beli cendol.... singgah lagi beli McFlurry... chocotops....dahagaaaaa.... panasssss....

2 comments:

Yanti Arshad said...

kherun,

apsal dekat benor ko cuti2 msia? x aci lah cam nie... heheheh

Kherun said...

xtvt masa lapang....