Sunday, March 7, 2010

Notes from Erin

Erin, my youngest ni (5 thn 4 bln) yg plg close ngan aku.... dan dia ada sifat possessive.. sgt2 towards me. Masih tido sama ngan aku dan sgt cemburu kalu ada sesape yg lain nak rapat2 ngan aku...

Nak makan pon, nak dok sebelah aku... May be sbb dia yg bongsu... Klu dia nak tido dulu, dia akan tanya dulu.. `ibu tido sebelah mana?' Klu aku kata sebelah kiri, dia akan tido mengiring ke sebelah kiri dan mcm tu la sebaliknya... Kadang2 kesian gak tgk Dania, terpaksa dia mencari kasih dgn ayahnya... Sometimes dia bersungut gak, asyik2 Erin, Erin dan Erin...

Dia ni selalu tulis notes kat aku.... atau gambar2 org yg dia lukis. Kadang2 dia pass kat aku, kdg2 dia tinggalkan kat tempat2 yg aku pasti akan jumpa... Dari size kecik hingga ke saiz besar... Mula2 dulu, aku simpan la... tapi, bila lama2 mkn byk lak dan aku pon tak larat nak simpan dah... aku kata Erin simpan la sendiri ataupun buang aje... buang?????? Sbb dah byk sgt... dah tu sepah2 lak... akhirnya, aku bagi dia satu buku dan soh dia tulis apa2 aje ... sumernya lam buku tu... and finally, dia stop tulis note kat aku... kijamkah aku??? Kijam kah????

Mlm tadi, dia ajak tido... tp aku ada mende nak settlekan lagi... nak simpan kain la....nak kemas2 sikit la... aku kata, Erin tido la dulu... Dia yg dah ngantuk sgt, tertido sendiri.... Sekejap sgt, dia pon tertido... ngantuk sgt dahhh.... Tetiba, aku nampak ada note yg dia tulis atas tisu dan tinggalkan kat atas almari.....

Ini la note dia....

Owh Erin.... tqvm... rasa touching lak... w/pun spellingnya tak berapa betul, but it means so much to me... tapi... aku tak simpan gak... huhuhuh....

7 comments:

Don & Nor said...

uish..boleh meleleh air mata klu dapat ni kak...hihihi. tp yelah..dah mmg camtu pe'el dia..so, of course dia happy bila dia dpt wat apa yg dia nak wat. nasib baik dia x mkn hati/merajuk bila akak berlaku kijam padanyaa...hahaha.

mama3A's said...

terharunya...
takpe kak... akak bukan kijam.. w/pun akak buang it still in ur heart....

tapi terharu sungguh!!

ummicaca said...

ye, sama mcm anak keduaku, iaitu aisha..sebab umminya sibuk dengan perkara2 lain jadi dia selalu rasa terpinggir.

satu hari terbaca mssg dalam phone tulisan UMISAYASAYANGUMI I guess dia belum reti nak buat space tapi bila baca sangat touching.

Kherun said...

uihhh korang... baca komen korang buat den rasa tambah sadissss....

byk lg perkara kijam lain yg ku lakukan....
1. slalu bw h/work balik rumah
2. slalu surf FB
3. jaaaaaraaaang masak
4. suka bebel klu rumah sepah2
5. sibuk dgn tahapahapatah....
6. mcm2 lagi la....

uwaaaa...... mcm mana la nak jd ibu mithali....

Anonymous said...

Nice Blog…
Program-latihan-Motivasi-Dato’-fadzilah-kamsah
http://superkidexcel.com/

Anonymous said...

Nice Blog…
Program-latihan-Motivasi-Dato’-fadzilah-kamsah
http://superkidexcel.com/

Nabilah Anafi said...

sweet la dania tu.
teringin plak nak ada adik perempuan.
haha