Sunday, April 25, 2010

Happy Birthday Omak...

24 April 2010, genaplah usia mak 56 tahun..... Masa berlalu begitu pantas..... rasa2nya, cam baru je aku kena marah sbb malas nak ngaji masa kecik2 dulu... hahahaha.... Byk betul pengorbanan mak kat aku.... dari lahir sampai lah beranak pinak..... tak putus2 bantuan dihulurkan.... Terima kasih maaaakkkk...huhuhu...

Mak duduk sama ngan aku dan mak masih jaga anak2 aku sampai kini. Bukannya tak pernah ambik maid... pernah... dgn niat nak meringankan beban mak... Tapi, mcm2 hal... lain jadiknya... Sampai mak pernah cakap "Ada org gaji bukannya makin menyenangkan, lagi menyesakkan dada adalah... biarlah rumah bersepah mcm tongkang pecah asalkan hati tak sakit..." Akhirnya, maid ku htr pulang.....

Melihat tangan mak yg semakin berkedut, uban mak yg semakin byk, lutut mak yg sering sakit...... aku rasa kesian sangat... W/pun cam tu.... semangat mak lebih kuat dr aku yg lebih muda ni.... Setiap pagi berusaha solat Subuh di masjid.... Zuhur pun cam tu juga.. lepas jemput Erin dr tadika, mak terus ke masjid (dgn Erin sekali).... pas tu, Maghrib dan Isyak.....

Bersyukur masih ada mak... kalau mak tak de, mesti rasa lain sangat sbb aku bukannya ada adik beradik lain... tak dapat bayangkan kehidupan tanpa mak nanti....

Semoga mak sentiasa gembira .... Moga2 Allah sentiasa lindungi mak dari segala bahaya, beri mak kesihatan yg baik dan sentiasa dipermudahkan segala urusan....

1 comment:

Anonymous said...

apalah... ade lencane kat kek... ^,^