Saturday, May 1, 2010

Babai my deer....

Semalam...... pada tanggal 30 April 2010, adalah hari terakhir Sang Kancil ini berkhidmat dengan kami sekeluarga..... Sehingga semalam jugalah, kami masih menaiki kancil ni utk cari rezeki.... Dah 11 tahun kancil ni bersama-sama kami... dan tak pernah menimbulkan masalah besar..... cuma, sekali aircond rosak (sbb tak pernah servis) dan other minor problems.... Kami jaga baik punya, sentiasa servis mengikut schedule....

Kereta ni mmg kami pakai pegi balik keje.... Dgn size yg comel, memudahkan utk menyelit2 dan memarking.... tp yg pasti bukan aku bawak laaaa.... aku mengenyangkan mata aja.... Memandangkan ia manual, maka..... tak berani la aku nak bawak.... dulu2 ada gak, tp bila dah bertahun tak guna manual, tak konfiden dah....

Setelah 11 tahun, kereta ini telah ku jual dengan harga RM5K.... aku rasa ok la... dengan keadaan fizikal kereta yg byk kekurangan.... tapi, enjin yg masih tip top...

Muka surat depan.... hmmm... OK
Ada kemek sikit2
Blakang pun ok tapi...... oopppsss...
Plat no dah patah dilanggar lari oleh mat motor
Dah 2 tahun kottt....
Dan... aku tak pegi repair pun sbb asyik tak sempat
Kat dalam??? Ok lagi....
cuma radio dah 4 tahun rosak kottt....
Pun tak berganti... aku pun bukan dgr radio
Sentiasa di ulit mimpi.... huuuuuuuu
Tgk sebelah kanan...hmmm...ok
Sebelah kiri? Amende tu?
Hahahaha.....
Atap nak jatuh daaaaa....
Lihat keseluruhannya...
owh, teruk sungguh bumbungnya......

Bila nak berpisah.... rasa sedih lak.... Masa jual keta Honda dulu pun cam tu juga.... rasa sedihhhhh sgt. Setiap keta yg kami beli, klu boleh 1st hand... bila keta dah bertukar owner, pasti dia sedihhhh (klu dia ada perasaan la...). Boleh buat karangan... `Aku Sebuah Kereta'.....

3 comments:

Mimioww@mimilo said...

Sedih pulak baca entry ni.. sebab dia dah terlalu byk sgt berkhidmat kan kak...

Kherun said...

ye mimi.... seandainya dia boleh berkata2, sure dia sedih jugak.... dan lonely.... Ntah cam ne `tuan' baru dia jaga......

mama3A's said...

sedih nya... sbb tu tk sampai ati nak jual iswara tu... bnyk sgt dh jasanya sepanjang 9 tahun nie.. huhu.. sabar yer kak...