Thursday, May 13, 2010

Org ittew dan anting2nya....

Sapekah org ittewww? Org itteww adalah r.a.h.s.i.a..... syyyhhh...:P. Ada la org tu... dari anak dara sampai la dah beranak pinak, pakai anting2 mak dia... bukannya dia tak mampu nak beli sendiri, tp dah mak kasi...... pakai jek laa....

Anting2 ni.... ada magic tawww... dah byk kali keguguran dr cuping telinga org tu.... tp, selang beberapa minit, dia akan memunculkan dirinya kembali.... tadaaaa.... dan org itu akan menyarungkan kembali ke cuping telinganya.... dah byk kali dah.... tak terkira byknya kejadian yg sama berulang2, dan anting2 itu tak jemu2 menonjolkan dirinya semula.... magic la katakannnnn....

Sebulan yg lepas (org itu tak ingat tarikh sebenar).... seperti biasa, anting2 org tu telah menghilangkan diri dengan tiba2..... dan org itu, yg dah paham peel anting2nya, seperti biasa mengharapkan magic muncul kembali.... tp ..... dari saat ke minit ke jam (bukan kejam okeh) ke hari... ke minggu..... anting2nya masih tak kelihatan.... huhuhu... di manakah kau wahai anting2????

Org itu, sangat susah hati.... rindu akan anting2 magicnya.... risau jugak kot2 lubang kat cuping telinganya tersumbat (kat cuping ye... bukan lubang telinga...). Hari bertukar minggu, anting2nya masih tak kelihatan.... dan org itu masih belum berhenti berharap..... Memandangkan org itu riso kot lubang tu tersumbat, org itu telah melakukan tindakan yg agak pelik, iaitu dgn menukar2 position anting2nya yg dah tinggal sebelah tu, selang beberapa hari..... Paham ke? Maknanya... 2 hari disebelah kiri... dan 2 hari disebeah kanan... dan begitulah rotationnya.... sewel ke hapo???

Tapi, itulah yg org itu lakukan.... sambil masih mengharapkan anting2nya muncul kembali..... owh, sadis... sungguh sadis.... Sadis bila org itu melihat wajahnya di cermin.... org tu beranting2 sebelah.... uwaaa...... seb baik tak de org perasan.... Tapi, bila minggu dah bertukar minggu..... dan sometimes org tu terlupa nak merotatekan kedudukan anting2nya... org tu mula berfikir.... tak bole jd nih....

Apakah yg org tu lakukan????? Sila teka.....

Tidak seperti yg korang tekakan.......

Org itu telah mencari semula anting2 anak sulungnya yg dah tinggal sebelah juga (tp tak dipakai lagi sbb dah beli yg baru), dan menyarungkannya ke cupingnya yg tak beranting2.... hahahah.... Dah la emas putih.... Maka... terjadilah kejadian..... `org tu memakai anting2 yg sebelah emas kuning dan sebelah lg emas putih'..... hahahahaha... (ke... huhuhuhu????) Dan... masih tak ada org lain yg perasan hatta sahabat baiknya sendiri.... Bila masa org nak perasan kan.... kan org tu pakai tudung???? Ye la.... masa kat surau.... masa nak solat....

Tapi, pada malam ini... magic itu telah muncul kembali bila mana tetiba, anak bongsunya dtg kepadanya dgn muka tersengih2.... `adik ada hadiah utk ibu'..... dan anaknya itu teah menghulurkan anting2nya yg sebelah lagi..... Kaaaannnnnnnn..... org itu yakin dgn instinctnya yg ia pasti akan berjumpa kembali dgn anting2 pemberian maknya.....

Alhamdulillah.......

4 comments:

mommy anis said...

akak lee orgnya kann

Kherun said...

ye ke?

Look87 said...

blog walking, nice to meet your blog, that is good glog...
please follow me at my site...
thank you....

Selly Buke said...

hahaha.. kak kherun la tu... alhamdulillah berjumpa jua akhirnya...