Tuesday, June 8, 2010

Jom naik keta amfibia...

Hari Jumaat, setelah layan sale Puspanita... aku balik awal sbb nak ke Melaka gubal soklan PTK. Hmm... ntry aku pasal Morib hari tu kan aku buat dlm keta time tgh jem tahap gaban kat KL ni... 2 jam baru sampai tol sg. besi.... tak ke berasap tu?

Sampai Melaka kol 9... dan aku dah sememangnya pasti terlewat.... tp, apa2 pun... tugasan aku solosai! Dok mana? Dok kat Everly Resort formerly known as Reveira (boto ko ejo nih...) Masa hotel ni nama lama, aku dah 3X dok sini... masa nama baru pun, ada la 3-4 kali... byk kali dah sobona eh den nak cakap... tp 4x tu, MQA bayo....

Tak yah la aku tepek gamba bilik...
Tah hapa la anak dara aku ni buat...

Bukan nak citer pasal Everly... PTK pun bukan... nak citer pasal kenderaan amfibia nih... tak pernah naik... kali ni kena naik. Bila sampai Dataran Pahlawan dlm kol 1.30 pm, bila nak beli tiket.... tgk next tour kol 5.30pm... Biar betol... nak tunggu lagi 4 jam tuh... kat mana lak nak melangok nih.... Tp, anak2 ni dah menuntut janji manisku... maka ku beli gak tiketnya.... Dlm hati... sah aku sampai KL kol 11-12 mlm neh... cam biasa...

Maka, aku pun membayo hrg tiket yg berjumlah RM180.... aku nak pakai kad kredit, tp tak de mesin tu... COD ye buk! Sila bayo cash... Adult RM38... kids till 12 thn RM22. Aku 5 beranak campo mak skali... totalnya RM180... Rasa cam mahal, tp biarlah.. nak merasa... Tapi, dlm hati ttp berkata2 mahal.... rege dia cam pegi Island Hopping @ Langkawi... kat situ siap boleh pegi 3 tempat lagi.... Apa2 je lah....

So, sementara menunggu kol 5.30 ptg, kami pon memenuhi masa lapang dgn solat... lunch.... dan merayau2 kat Banda Hilir.... Rupa2nya ada Pesta Masakan Warisan Melaka.... Meriah jugak... Beca yg berwarna-warni memenuhi kws sekitar (pehal skema lak ayat aku ni)....

Replika je nih... jgn terpedaya
Ecececehhh... Lemah gemalai
Pengacaranya Wan Maimunah...
Best gak... tak boring
Duet ngan Ali Mamak
Gandingan yg sepadan... sama2 lawak
Ni la dia... Duck's Tour
Duration... 45 min - 1 hour
Ada kipas....
Life jacket
Ada la jurucakap... Cerita itu... ini...
Jalan2 atas darat dan seterusnya masuk laut
Dari ala2 bas, terus jd bot....
Tu.... Pulau Besar...Kata tour leader tu...
`It's looks like pregnant lady lying on the sea...'
Gambar2 yg sempat dicapture
... Masjid Terapung...
Tak byk gamba yg aku dpt ambik sbb nak mengontrol Erin yg hampir2 terlelap... dah letih, kena lak dgn angin yg sepoi2.... aku pun cam nak lelap...heheh.. tp the journey was fun, sbb first experience....

Dah naik ke darat balik
Pas tu... terus balik KL... singgah R&R dinner.. solat and reached home by 11.30 pm... kan betul aku kata... Seb baik dah siap ambik cuti esoknya....

1 comment:

mommy anis said...

sana sini org holiday