Tuesday, July 13, 2010

Weekend buat apa?

Sabtu, 10 Julai 2010 ada Forum Perdana kat masjid area rumah saya (nak guna ganti nama diri `saya' from now onwards)... tajuknya saya dah lupa (pelupa!) dan salah sorang panelnya adalah Ust. Wan Sohor... Atur cara mula dr 4.30 pm (solat asar dan minum ptg) dan forum mula pukul 5.30. Ttp saya dan famili (xcept mak) dtg lambat dalam kol 6 lebih pi setel hal keduniaan dulu... huhu... Bila sampai, forum dah 1/2 jalan, dan tak boleh nak fokus sgt sbb anak2 asyik nak bertanya itu ini (cheh, salahkan anak2 lak)... tapi, tajuknya berkisar Palestine - Gaza la...


Selepas maghrib, bersambung pulak dengan ceramah/pengalaman perang oleh Us. Hatta, aktivis Mercy Malaysia... yg menceritakan pengalaman beliau berada di bumi Palestine awal tahun lepas... Antara ayat beliau yg saya plg ingat, `kalau nak bagi anak muda kita ni insaf, elok dihantar je ke Gaza sekejap, biar dorang appreciate life kat sini'.... suka lak saya dgr...

Esoknya, Ahad... pegi lak ke Mid Valley... Saya kurang berminat nak ke MValley time choti2 ni sbb rasa cam nak pegi opis jek... laina klu hari Jumaat (nyeh2X).. Tapi, disebabkan Maybank Treatpoints punya fair bertapak disitu, maka saya pun memujuk hubby utk ke sana... Apa yg kami dapat? Penat... sbb ramainya orang.... Tp beli gak la beg lappy discounted 50% tanpa perlu byr apa2 sbb saya menggunakan treat points Maybank... sayakan pengguna kad kredit yg tegar.... And finally, beli gak flash Nikon yg dah diaim sejak dulu....

Hrm... dtg sana tanpa niat beli apa2... kan dah terjerat! Even klu saya teman si Mawar pegi Tong Woh tu tanpa niat beli apa2 pun, end up with saya yg lebih2 dr dia...

2 comments:

Yanti Arshad said...

kherun

ustaz wan nie jadi penceramah tetap kat area rumah aku. last mnth ada buat forum perdana, dia antara panel yang dijemput.

best kan, dengar ceramah dia.

Kherun said...

ha..ah..

Yanti, ustaz kelas haji akupun ngajar kat masjid area rumah ko... Dulu, aku gi jemput Naza aku, singgah solat kat masjid tu (dindingnya bertingkap cermin klu tak silap)... pas tu nampak nama dia bg kursus haji kat situ....