Wednesday, September 22, 2010

Wahai mata... berhentilah bergerak

Dari seminggu sebelum raya, sampailah ke hari ini.... bwh mata kanan saya selalu bergerak2. Apakah maksudnya itu.... kalau gugel, ada mcm2 makna... makna ada yg akan meninggal, makna nak nangis... nak jumpa org jauh....

Orang terdekat meninggal? Dahhh.... hari tu, raya pertama kan bapa saudara saya meninggal dunia... Al Fatihah utk arwah Pak Chek.... Pak Chek suka salam dgn saya lama2... dia pegang tgn saya lama2 sambil senyum2... bkn saya aje la... semua adik2 dan anak2 buahnya... Dulu saya kerja kat comp. Jepun @ Jln Sultan Ismail dan arwah jd sekuriti kat RHB bank nearby... slalu gak mkn sama2... beliau suka mkn KFC. Sometimes, saya bw mak pi jumpa arwah mlm2 dan mkn KFC sama2. Pak Chek tak suka mkn yg spicy... dia kata... `kogheh!' hehehehe... Teringat saya... saya pernah tanya... `kalau perompak masuk bank, Pak Chek buat apa??' Dia jawab... `den laghi laaaa.... apo laie' Hahahahaa.....

Nak nangis? Sedih? Saya mmg bersedih sbb dah dpt berita yg saya dan suami tak dpt nak pergi haji tahun ni. Kami ni jemaah standby... bergantung pd kuota tambahan yg Arab Saudi bg... nampaknya, kuota tambahan tak cukup menampung jumlah jemaah standby yg ramai... beribu2... Saya dimaklumkan, di WPersekutuan sahaja... lbh krg 700 lebih jemaah yg senasib dgn saya... Saya tahu.... ada hikmat di sebaliknya... saya boleh terus meningkatkan dan melengkapkan persiapan rohani dan jasmani... Sesungguhnya perancangan Allah adalah lebih baik drp perancangan kita (no doubt `bout that). Saya tahu semua itu, tp sbg manusia biasa... rasa sedih/frust ttp ada. Apa-apa pun, saya harap... kami akan mendapat jemputan dr Allah suatu hari nanti, sbl menutup mata.... Umrah??? Dah dua kali pergi...

Nak jumpa org jauh?? Setakat ni belum ada lagi.... Dah minggu ketiga ni, tak berhenti vibrate lagi.... Gugel lagi... Nama penyakit ni myokymia.... biasa terjadi..starting n dissappears spontaneously... menurutnya lagi, faktor penyebab adalah too much caffeine, kurang tidur, stress, fatigue.... Sometimes last up to three weeks....

Byk minum kopi? Saya jarang minum kopi betul... nescafe `o' adalah... tp itupun light saja.... Kurang tidur??? Saya mmg tidur lewat tiap2 hari... tp dpt ganti dgn tido dlm keta pegi balik office... Stress??? Sepengetahuan saya.... saya tidak stress... tak taulah kot2 saya sendiri tak perasan yg saya sdg stress... Fatigue? Penat yg melampau?? Tak la.... biasa2 je.... Kadang2 sampai 3 minggu??? Skang dah masuk 3 minggu... let's wait n see...

Semuanya, tak kena dgn saya.... ontahlaaa..... Tak de la mencacatkan rupa paras saya pun, cuma movement ini merimaskan saya je... Astaghfirullahalazim... Saya sepatutnya lebih bersyukur dgn rezeki dan kebahagiaan yg Allah bagi... baru sedikit `gangguan' saya dah berasa umcomfortable??? Ampunkan saya Allah....

4 comments:

armouris said...

info tentang kurang tidur di SIHAT SELALU - Kanser Angkara Kurang Tidur

Kherun said...

armouris... tq for the info

ruggedmom said...

Kurangkan berblogging heheheh...
Tido copek!

Kherun said...

ruggedmom, biaso eh eden blogging time wiken jo... time hari kojo, den jd suri rumahtanggo bolah mlm...