Saturday, November 27, 2010

3X Seronok!

Minggu ni (22-26 Nov), saya mcm biskut choc fudge kat opis... kejap ada, kejap tak de... mintak maap lah ye tuan/puan boss... bukannya saya sengaja... Hari Isnin, saya half day aje kat opis sbb attend konvo AKRAB @ PICC. Selasa pulak, cuti terkezut sbb kematian bapa saudara.... Rabu ada... Khamis pulak mmg dah apply cuti sbb abg konvo... Jumaat ada... Tak ke mcm biskut tu..

Seronok yang pertama
Congrates to abg... dah berjaya menyelesaikan Ijazah Sarjananya... bila pulak turn saya? Ontahla... Masa hari tu, pepagi lagi dah bgn sbb kena ada kat sana kol 7.30 am... bgn lebih awal dr hari2 biasa nak ke opis. Kami pergi ber3 shj sbb dah tau keadaan kat sana, sure panas dan merimaskan utk kanak2 dan juga mak kanak2 yg kena melayan karenah anak2nya.

Abg punya, sidang yang pertama..... dirasmikan oleh Canselor UiTM i.e. Yang di Pertuan Agong, Sultan Mizan Zainal Abidin. Sidang ni, hanya untuk penganugerahan kepada penerima Ijazah Sarjana dan Ijazah Kedoktoran sahaja.

Kad jemputan dapat satu, kan? Satu kad boleh masuk 2 org... tapi, dewan dah fennuuhhh daa... dah tak muat. So, saya dan anakanda tak dapat la nak masuk... Mula2 cam frust gak... tapi, sebenarnya lagi bagus tak masuk. Kalau masuk, kena dok ontok2 (diam2)... tak leh snap gambar... boring. Kalau kat luar, boleh jln2... cuci mata...

Saya suka!
Tahniah!
pose wajib
Bila dah rasa berpeluh2 kat luar, saya dan anakanda masuk kat dewan kuliah, ambik angin sojuk.... nonton istiadat konvo thru big screen je.... Whoohooo... bestnya, seswai utk lolapkan mato (dah la bgn pagi ya amat). Ada byk ucapan yg bisa mendodoikan....

tengok... ramai yg dibuai mimpi
Jamuan disediakan utk guests
Seronok yang kedua
Seronok apabila boleh capture sendiri gambar Tuanku Mizan dan Tuanku Nur Zahirah... Ala, korang mesti kata... cilok je gambar sesape yg kita suka kat internet... tapi... auranya lain dari yang kita capture sendiri... tau? tau? tau? Hmmm... kalau saya masuk dalam dewan tadi, sure saya tak leh capture this moment.

Kereta yg tiada plat no
Seperti biasa, ada pelbagai cenderahati tersedia utk dijual. Anak dara saya pun rambang mata jadinya. Saya kata kat dia... `nak beli? Sila beli duit sendiri ye.... ibu sponsor seploh hengget jek'.

Saya bei gak... dua... tapi bukan utk abg... untuk 2 org anakanda yg setia menanti di rumah. Harga? Harga yang sama saya kasi sponsor pada kakak. Fair enough.

Seronok yang ketiga
Saya bertemu dengan Zura... salah seorang kawan baik masa sama2 kursus kat Jepun awal tahun 2008 dulu. Zura, skang ni lecturer course Electrical Engineering. Hajat di hati nak jumpa si Farah dan Jona juga... tapi, Farah ada meeting dan Jona ada kursus... hmmm, tak pe la.. Saya pun tak plan nak jumpa dorang. Masa tgh tunggu Agong dtg tu, baru saya teringat nak call... Kalau plan awal2, mesti boleh jumpa balik semua.

Nice meeting you, Zura..

2 comments:

ruggedmom said...

youne, dulu masa aku keje kat sini memanjang je kitorng join minum2 lps konvo nih (dan majlis lain jugak bila dah lengang skt). Depan mata kannnn...

Satu majlis je kitorang tak join, kalau jamuan utk anak yatim hehehheh..

Kherun said...

ye, aku ingat ko sentiasa ada masa aku konvo (2x kannn)... :)