Friday, March 4, 2011

Cerita hari Jumaat

Hari ini hari Jumaat... saya cuti sbb sepatutnya mak nak pergi umrah bersama2 kakaknya dan sedara-mara yang lain.... Mmg mak dah lama kata, bulan Mac ni nak pergi umrah tp bukannya di awal bulan 3. Ahad lepas (masa baru balik PD) mak kata..... Jumaat ni nak pergi dahhhh.... Ouch! Terdiam seketika..... sbb berpikir2... pasal kerja... pasal anak.... jammed pulak otak ni, so sudden.

Tapi, takkan la saya nak halang pulak... saya cuma terdiam sbb berpikir nak susunkan atur cara hidup masa ketiadaan mak.... Saya sgt sibuk bulan Mac ni. Malam tadi, saya ke klinik sbb badan dah mula rasa tak sihat... dah lama tak ke klinik, itupun sbb abg paksa jugak. Masa jumpa doktor, selain menerangkan keadaan kesihatan skang ni, saya ada bertanya bbrp masalah lain. Doktor kata saya s.t.r.e.s.s. Stress? Saya tak sedarpun saya stress.... lama2 pikir, may be la kott.... Nasib baik saya mmg dah apply cuti, kalau tak terpaksa MC. Saya tgk rekod saya hari tu, last saya ambik MC tahun 2006.... fuhhh, tetiba saya rasa bangga dgn diri saya... syabbas beteh! Itupun MC sbb operate mata buat lasik dulu...

Berbalik pada citer mak tadi, saya mmg ambil cuti sbb nak htr mak ke KLIA... Jadual asal, flight kol 10 pagi... tp mlm semalam mak kata flight delay ke tgh hari... atau mungkin malam... Saya sudah terasa kepelikan di situ.... Tapi, saya tetap cuti... abg kerja. So, tadi.... lepas htr anak2 ke sekolah, saya dan mak pergi Carrefour beli brg dapur yg dah licin (sbb tak sempat nak pi beli... sibuk sgt la katakannn)... mkn2 KFC dgn mak (mak punya feveret), sambung lak pi Giant sbb mak nak tukar duit dan beli baju tido....

Fuhhh... penat you... sbb badan saya kan tak sihat. Tetapi, demi bekalan dapur yg sudah tak de... saya gagahkan juga. Tak sangka mak ajak saya panjangkan lagi langkah utk mkn KFC.. beli baju... tukar currency... Dlm masa yg sama, k.ngah anim mengupdate status flight... katanya, tunggu sampai kol 6 ptg ni... kalau tak de apa2, so kita semua gi Ipoh la esok ngantar Nwar (anak buah saya) tunang.

Saya dah pikir mcm2 dah... mcm mana agen ni buat kerja? Kalau dari sini lagi dah delay, kat sana mcm mana pulak? Transport & accomodation mcm mana pulak? Kang penat je menanti itu ini.... tersadai kat airport ke... bilik dah full ke... Mesti tension dan penat... Mcm mana nak perform umrah nanti... Mak pun bukannya `gagah' lagi...

Akhirnya, k.ngah tepon balik.... last update... katanya, kita semua ke Ipoh esok dgn tenang ye. Sebab kalau tak, mesti hati tak tenteram... menanti last call yg tak last-last... kot2 kang flight Sabtu lak. Mak pulak mmg kepingin sgt nak tengok Nwar tunang... dia yg jaga Nwar kecik2 dulu dan saya lah org yg suka menyakat Nwar dulu... mesti la kami nak join. K.ngah kata, tak confirm lagi bila flightnya....

Adussss.... kesiannya saya dekat mak saya (dan juga mak2 saudara saya tu). Mesti dorang sedih... apa punya travel agent daaa.... Tadi, saya tinjau mak dlm bilik... Saya tgk, mak termenung... Kesian pulak saya nengoknya... Sabar ye mak...

Hmmm, ada la rezeki mak nak hantar Nwar tunang... minggu ni jugak, minggu kedua saya tuang class Arab... huhu.... Anyway, Raihatul Wardah (kwn saya - mak sedara tunang Nwar).... esok ai dtg ye, ai tunggu pencak silat you!!!

No comments: