Sunday, March 27, 2011

Last class...

Sabtu, 26 Mac 2011 adalah kelas Arab (Tahap 1) yang terakhir... ustaz ada bagi borang utk sambung Tahap 2... tapi, `ana' mau rehat dululahhhhh.... `ana' sudah dpt itu transcript, kasi simpanlaahhhh... cukuplah dulu... hehe...
Bagi `ana', silibus yang digunakan (even utk Tahap 1) amat tinggi... Ustaz pun kata cam tu, lagi la saya ambik kesempatan utk berkata s.u.s.a.h. Pada awalnya, ok.... ok... ok.... pas tu, terus pada perbualan yang ada mcm2 nahu yg bikin `ana' feninnnn... bertambah tension bila yg lain2 tu cam laju jek... dorang tu dah ada basic.
Ustaz kata, silibus tu Pak Arab yg buat... Pak Arab kata, student still can pass by using the current syllabus... so, carry on. Hai ya... saya tak nak pass shj... saya nak paham... Saya kata kat ustaz, saya nak ulang Tahap 1 bolehhh?
Ustaz kata.... `buat apa... buang masa je, baik proceed Tahap 2. Kalau ulang Tahap 1 tp masih tak ulangkaji, sama jek kesnya...' Hmmm... betol gak.... Jadi, baiklah saya berenti jek... ahahahaha....
Tak de lah... sebenarnya, masjid kat rumah saya ni dah mula class B.Arab, baru je minggu ke3. Saya dah join, cuma 1st class je miss... Class setiap hari Ahad, 2.30 ke 4.30 ptg... dan saya rasa, level dia okey laaaa.... Ustazah ajar basic conversation dulu... So, saya decide nak join yg ni la....
Ni, saya tepek gambar yang pertama dan terakhir bersama ustaz dan classmates.... Sedihnya, ramai yg tak dpt dtg sbb mcm2 hal... So, siapa yg ada je la... lepas ni ntah bila ketemu lagi.... Hehehe... itu la ustaz yg saya tershashul panggil `abg' dulu tu....

Ilalli-qa'

3 comments:

ruggedmom said...

betul tu... belajar bkn utk lulus pekse jer. Ingat lagi masa kat ITM dulu cikgu BA yang ada rupa Misbun tu lukis gambar telur ayam then suruh sebut dlm BA so kami sebutlah ba+ya+dhod. Nak bunyikan baidun tak reti sebab dlm buku takde baris hehehhe..

Kherun said...

hahahaaa... klako lak aku bacanya...

ANA FARHA said...

seronok kan belajar bahasa arab ni kak.. saya minat juga.. cuma tu larr.. penyakit m je.. camne..?