Saturday, March 19, 2011

Mari baca cerita saya

Tiga entry yang saya gabungkan jadi satu... Tak kesampaian nak buat satu cerita satu entry sbb masa yang mencemburui saya (iyolah tu).

5 Mac 2011
Bermula dgn citer Nwar tunang..., akhirnya, kesampaian juga hajat mak nak pi ngantar Nwar tunang kat Ipoh nun... sbbnya??? Sbb pemergian mak mengerjakan umrah telah ditangguhkan ke satu tarikh yg ntah bila2... Sepatutnya semalamnya @ 4 Mac 2011 dan saya telahpun mengambil cuti....

Maka, kami pun berangkat beramai2 ke Ipoh.... jumlah kereta.. 14 buah tu... Hehehe... itu, sebahagian shj... nanti masa kawen, ntah brapa lah... Janji kat R&R Tapah kol 10am. Kat R&R tu, penuh padat dgn manusia... tapi, ada satu kedai tu (kedai pertama) mcm tak de pengunjung. Rupa2nya, ada jenazah terbaring di tengah2 kedai.... dilitupi dgn sehelai kain putih tanpa ada apa2 alas dibawahnya....

Risik punya risik, beliau adalah Melayu, pemandu sebuah bas pelancong yg sedang membawa pelancong Jepun... padankan ada ramai org Jepun berkeliaran kat situ. Arwah jatuh pengsan semasa ingin membeli sesuatu di kedai tersebut (stroke agaknya)... dan terus meninggal dunia. Beliau dibaringkan betul2 di tengah kedai. Ada la dlm 2-3 jam dah di situ... ambulan pun tak sampai2.

Sedihnya saya tengok.... suami siapakah itu, ayah siapakah itu, anak siapakah itu... Ya Allah, mcm manalah keadaan kita masa nyawa ditarik nanti... adakah di tempat yg sempurna (mcm atas katil) atau sebaliknya... adakah jenazah kita juga sempurna? Sudahkah kita bersedia utk mengadap Pencipta kita?

Berbalik kpd cerita asal ye.... Maka, sampailah kami ke Taman Anda, Ipoh.

Ni, 2 org yg hatinya tgh berbunga2
Lebih bermakna lagi bila saya bertemu dgn Raihatul Wardah, kawan saya masa sekolah SEMESTI dulu... last jumpa, SPM 1991 dulu... fuhhh, lama giler.... Raiha adalah sepupu kpd bapa Umi (tunang Nwar). Dah jumpa Raiha, jumpa jugalah en. suaminya... Zool, yg juga kwn SEMESTI. Hehehe.... bercinta slps skolah yeeee......

Raiha menten slim
Saya??? Slim juga... hahahahaha
12 Mac 2011
Birthday Dania yg ke 9 tahun.... Mcm biasa, beli kek dan hadiah je... Skang ni, kalau beli kek birthday, mesti beli kek aiskrim... biasanya, saya beli di Baker's Cottage je....

Kek yg dipilihnya sendiri
Sedap sungguh kek ni... ada badam lagi...
Sangat2 sedaaaaapppppp
My princess
We wish all the best for you dear...
Hehehe
Kak Nia dapat basikal baru....
Adik pakai basikal lama Kak Nia (besar sikit)
Basikal adik tu, cina tu ambik RM20..ok le tu
18 Mac 2011
Akhirnya, setelah 2 minggu berlalu (dr tarikh asal) mak dpt confirmation ke Mekah... alhamdulillah. Saya dan suami kembali menyusun jadual utk gilir2 ambil cuti. Alhamdulillah juga, masa mak pergi ni, urusan mesyuarat PPSM dah selesai. Kalau mak pergi ikut tarikh yg asal, mmg saya kelam kabut dan hati tak tenang. Meeting PPSM adalah mesy yg plg besar dlm bidang tugas saya... pasal gaji... pasal penilaian prestasi.... pasal APC...

Alhamdulillah juga tarikh majlis APC dianjakkan dari 31 Mac ke 21 Apr 2011. Kalau jadik gak 31 Mac tu, mcm mana la saya nak cuti jaga anak? Dah la kena jemput YB Menteri (1st time ever). Kadang2 saya nak pentingkan keluarga melebihi segala2nya, tapi dlm keadaan mcm ni... saya tak boleh lepas tgn... Masa2 tersepit ni la saya berharap sgt nak jadi surirumah sepenuh masa.... Tapi, Allah dah aturkan segala2nya utk mak... dan utk saya... Allah Maha Besar..

Jaga diri baik2 ye mak
Mak Teh (kakak mak) pun pergi sama
Ada lg la sedara mara lain
Sahabat2 saya di MQA...
Kenalkah anda siapa pasangan di belakang tu???
Ya betul...... En. Muhthar dan isterinya
Juga hdk mengerjakan umrah, tapi pergi dgn Andalusia
Hari tu, baru je sebut2 nama En. Mok (ngan Fiza Jusoh)... masa tu cerita2 pasal majlis APC yg nak kena jemput YB Menteri ni... kalau ada En. Mok kan best... Tapi, En. Mok dah pencen... Hmmm, saya juga tak sabar2 nak pencen.....

3 comments:

mama3A's said...

suka bila baca entry pasal besday anak2 akak... sebab sgt suka tgk kek2 yg sedap! hehehe...

Kherun said...

mmg best! dah agak muak dgn secret recipe...

safa said...

eden pun tak sabo nak pencen waaaaaaaaa