Tuesday, August 23, 2011

Mengadu pada blog sendiri


Saya..... saya.... saya....

Nak citer ke tak? Tapi, saya tgh cuba menenangkan hati saya ni....

Tak kisahla, ini blog saya... suka hati saya nak tulis apa...

Tensennya bekerja dgn sistem ni.... Sistem ni, mmg lah tujuannya utk memudahkan kerja. Tapi, kebanyakannya asyik menyusahkan aja... memakan jiwa raga saya... byk buang masa saya, byk memerlukan konsentrasi yg tak mendatangkan faedah kpd saya...

Kesian juga kat adik2 saya tu yg boleh dikatakan setiap hari kena stay back sbb sistem ni laju bila sumer org dah balik. W/pun dorang tu bujang dan boleh OT, tp sampai bila nak cam tu. Kdg2, saya pun kena tgk kat rumah.

Rutinnya tiap2 hari.... adik2 saya ni buat slps org balik kerja (ptg/mlm), so... saya plak, pagi2 sampai opis dok serbu pc bukak sistem ni sbl dia lembab. Tak lama slps office hour start, mula la dia slow.... Tp, brp byk aje yg boleh settle... Owhh, time2 urgent ni dia buat mcm ni....

Tapi, ada org ckp kat saya.... `jgn salahkan sistem....' ye la tu. Makanya, siapa yg bersalah? Mereka dan keluarga mereka....

10 comments:

iBu ZulFaQar RayYaN said...

saya lagi berkerja 8 jam dengan sistem tuhhhhhhhhhhhhhhh sgt stressssssss dan lebih stress bila user di seluruh kementerian saya yg semalaysia nih bambu saya sebab sistem tuh slowwwwwwwwwwwwww....stressssssssssssssss :(

anitadiana said...

sabar ya ...nak buat mcm ne...

Kherun said...

Huh... sampai bila nak cam ni???? Sakit belakang dan tengkuk acik ni ha....

Tadi, kitorang main approve jek w'out looking into the details (tp bila dah print kena check balik la)... Lopeh tuuuuuuuuu, print lak tak boleyyyyy....

Deyyyyy machaaaaa!

Anonymous said...

ye kherun su..'jangan salahkan sistem' adalah another way to say indirectly bahawasanya 'blame the human'...anak dara atas platform, lets them transform! wakaka...

mama3A's said...

walaupun saya tk tau sistem apa yg akak guna, tp dapat rasa gak tekanannya.. huhu... sabar yer kak yun... huhu

Kherun said...

selly dearie.... HRMIS la.. apa lagik. Org tgh sebok buat Kew 8 yg beratus2 helai ni.... Pagi ni, laaagi worst...

Yo Anon, pepandai jek ubah pantun tu... ai kasi report sama tuan tanah, baru u tawww...

sangpencinta said...

tuan tanah sangat kesian kat kherun. kata m nasir "dalam kalut ada peraturan, peraturan mencipta kekalutan, di mana pula kau berdiri?" ....oooooo sang algojo (siapa itu sang algojo dalam historiografi )...kasik tambah fenin kherun memikir...selamat hari raya. tuan tanah bercuti awal da. khamis dah start cuti.

safa said...

catuan tanha ni mmg nak kene heheheh..cian akak tp takleh nolong huhuh

Yanti Arshad said...

kherun,

bawa bersabar. bukankah DIA yang menentukan cepat atau lambatnya sistem berfungsi?

jika kita teringatkan kekuasaannya, insyaAllah kita akan lebih tenang.

Yanti Arshad said...

salam,

ini address baru blog aku (blog sama, add jer yg baru)

http://anecdoteofmine.blogspot.com/