Friday, September 7, 2012

Updated: Bakal Tetamu Allah

Assalamualikum...

Sambungan dari TAHNIAH WAHAI SAHABAT!

Tahniah to Mawar and En Azman
Pssst: Baru diizinkan utk annouce
23 Ogos 2012 (Khamis)... saya masih bercuti raya. Saya received emel thru phone dari sahabat saya ni... attachmentnya adalah salinan surat jadual penerbangan. Allah.... terus mata saya berair... mengenangkan Kenangan Terindah saya. 

Saya imbas kembali.... Pada awalnya, segalanya kelihatan sukar dan mustahil baginya..... Saya cuba meyakinkannya bahawa Allah akan permudahkan segalanya, walaupun beliau sendiri sememangnya maklum.   Saya sendiri melalui banyak peristiwa yang tidak disangka2.. yang memudahkan segala urusan berkaitan persediaan mengerjakan haji. Semuanya atas kehendakNya jua. 

Masalah mahramnya juga selesai. Ditakdirkan bahawa beliau telah berjumpa dengan 2 orang saudara perempuan semasa kursus haji. Kedua2nya sedang membuat rayuan dengan TH untuk mengerjakan haji pada tahun ini. Salah seorang darinya juga berpengalaman dalam mengerjakan umrah dan haji. Ditakdirkan juga... beliau satu penerbangan dengan seorang yg amat2 kami kenali.

Allahuakhbar.... Maha hebatnya aturan yang Allah susunkan. Segala yang sukar menjadi mudah. Segala yang mustahil dapat diadaptasi dengan baik. Perasaan cemas berganti teruja. Mental dan fizikal, insyAllah cukup bersedia. 

Dan sekarang..... jadual penerbangan telah berada di tangannya.

Saya rindu..... Sungguh, saya rindu...

3 comments:

Anonymous said...

wish u can joint her tooo...hehehe

Kherun said...

I wish I could

Sarani Dollah said...

Tahniah kepada rakan kita tersebut yang telah menerima jemputan dariNya...Didoakan semua semuanya berjalan lancar dan diberikan kemudahan..