Sunday, December 2, 2012

Series of events

Assalamualaikum....

Apa khabar? Sihat? Saya.... alhamdulillah... sihat sejahtera. Tak berkesempatan nak update blog selalu.... tapi, cerita2 yg dah nak basi ni saya masukkan juga dalam blog supaya tak lekang dek panas, tak lapuk dek hujan. 

Visit to KDN
23 Oktober 2012, group saya (berempat) kami ada lawatan ke Unit Psikologi dan Kaunseling, KDN @ Putrajaya. Ada projek yang perlu dilaksanakan. Alhamdulillah... stafnya baik2 belaka. Banyak maklumat yang kami dapat, memudahkan kami menyiapkan projek yang menyumbangkan markah 30%! 

Borak punya borak (ngan KPPnya), rupa2nya dia pernah bagi ceramah pada bakal ahli AKRAB MQA (`bakal' la, sbb masa tu belum complete kursus). Masa tu, JPA jemput dia sbg penceramah certain modul @ Impian Morib. Subhanallah.... berjumpa semula. 

Mereka semua menyambut kami dengan nasi lemak berlauk ayam yang kelihatan sangat sedaaaaapppp sekali.... Tapi, saya berpuasa masa tu.... alhamdulillah....

Ada sesape yang still ingat kat Puan Siti?

Kawasan persekitaran KDN Putrajaya

Korban
26 Oktober 2012, Jumaat... terkorbanlah 21 ekor lembu di perkarangan Masjid MBA. Tahun ni kurang berbanding tahun lepas (kalau tak silap last year 26 ekor) sbb bekalan lembu terhad. Lepas solat sunat Aidil Adha, maka bergotong-royonglah penduduk sekitar melapah daging lembu. Semuanya settle sbl solat Jumaat.  



Nak buat apa ni ye?

Tahniah Ain
10 November 2012, adik sepupu saya selamat melangsungkan perkahwinannya di Putrajaya. Alhamdulillah... semoga bahagia itu menjadi milikmu...

Peace yo!

Selamat Hari Lahir Nur Sabrina
13 November 2012, genap usia Erin yang ke 8. Alhamdulillah.... Allah menganugerahkan kami, Nur Sabrina binti Muhammad Suhaimi... seorang anak yang solehah, baik, menurut kata, rajin, pandai mengambil hati, bijak dan macam2 lagi... countless!





Famili Day Famili Saya (Siri Kedua)
18-19 November 2012, ada famili day keluarga saya di KM Chalet, Kota Linggi. Alhamdulillah... ramai yang hadir (urus setia kata 80 orang). Ramai juga yang tak dapat hadir. Ini semua dari keturunan Hajah Siti dan Shamsuddin iaitu nenek dan atuk sebelah mak saya.

Alhamdulillah... semua acara berjalan lancar dan meriah. 

Seronoknya dpt bersama2...

Ketapi dlm laut... troot.. troot...


Hadiah Sukaneka

Ada yg dah balik time ni...


Kem Khazanah Ad-Dee
26 Nov hingga 8 Dis 2012 kami hantar ketiga2 puteri kami mengikuti kem ni yang dilaksanakan di Masjid Al-Ansar, Keramat. Waktunya 8 am hingga 5.15 pm, tak bermalam pun. Antara aktivitinya.... hafazan, penghayatan solat, hadith, qasidah dan mcm2 lagi la...


Kawan kakak - Hazel pun join juga

Briefing

Makan dalam dulang
Hmm... ada satu benda yg sangat menarik perhatian saya pada masjid ni.... Kipasnya sangat2 besar... tak pernah saya jumpa kipas sebesar ini. 2 buah je dah cukup cover utk satu masjid. Pusingannya perlahan je, tapi anginnya... mak aaiiii... ghaso cam kek topi pantai nan indah.....


Hmmm... serius sungguh entry kali ini... Apa nak buat, masa terhad.... tapi gatal jugak nak update blog. Sekian.... terima kasih.... 

2 comments:

Chekpid said...

ini semua kenangan untuk di baca-baca kemudian hari...eceh!! saya pun dah lama tak hapdate :)

Kherun said...

Ye Chekpid.... asal ada dicatatkan di mana2...