Aisey... Semua orang nampak gembira except her.... Selamat bersara Mak Mon... jangan lupa kat kami semua.. Senang2 jenguklah kami kat sini.. We'll miss u...
Friday, February 29, 2008
Selamat Bersara Mak Mon...
Friday, February 8, 2008
Discovery Science @ Petrosains
Sambil beratur... Volunteer kat sini kasi try `magic rope' dan `energy ring'... So, tak de la boring.
Tulun...tulun... Dinasaur gigit ayah... General info, petroleum tu terbentuk daripada fosil2 haiwan dan tumbuhan yang tertanam berjuta2 tahun dulu..... Tu yang ada replika dinasour tuh..
Dalam bekas tu ada banyak paku-paku... Erin bentukkan tapak tangan Erin, tak sakitkan...
Ada show... dia tuangkan cecair gas nitrogen. Cuba teka suhunya berapa... -196C ... sejuknya.. Hmm... Kalau nak import/export gas nitrogen, they'll turn it into liquid instead of gas utk jimatkan ruang
Masa ni aku bayangkan dia ni sebagai... The Witch... Heheheh.... Nampak tak belon biru dalam bekas tu, bila liquid nitrogen tu dituangkan pada belon tu, belon tu akan leper... What happened? Suhu yg sejuk tu telah merapatkan molekul2 udara dalam belon tu, menyebabkannya menjadi leper... Bila diletakkan pada room temperature, its back to the normal shape...
Siapa kat belakang Dania tu?? Dr Sheikh Muzafar ke?
Kononnya ada dalam pelantar minyak..
Salammm... Selamat Hari Raya...
Nak drill apa tu?
Dalam ni ditunjukkan seolah2 berada dalam pelantar minyak yg real.. ada bilik tido.. kitchen.. restroom.. surau..
Cerianya Dania..
Golll... Anak2ku, anda suma adalah perempuan...
Sempat juga kakak beli souvenir sebagai kenang2an...Cuba compare original size (yg kat atas) dan size setelah direndam dalam air dalam 2 hari