|
Friday, November 21, 2008
Poem dr En. Suhaimi...
Thursday, November 20, 2008
Kacang Panjang Ross
Wednesday, November 19, 2008
Kurang Ashem!!!
Ntah apa tah yg laki aku cakap (masa tu aku tak turun lagi) .... tak lama lepas tu, dtg la mamat tu bawak tisu, kutip najis mughallazah tu balik... uwekk... Bila abg dah nampak dgn mata kapla dia sendiri yg mamat tu dah kutip mende tuh..uwekkk... baru la kitorang beredar... uwekkk..
Tuesday, November 18, 2008
Chat Box!
Nak tau gak sape Ain nih... Ain, ooo Ain... June Ain ker? Klu sudi, perkenalkan lah diri anda.. Sebenarnya, one of the excitement as a blogger adalah by reading others comment on the ntry... Klu tak de comment, ghase cam syiok sendiri jek.... heheheh.
Neway, thanx pd rakan2 ku yg kasik support aka rajin ngomen ... Mask, Nad, Kham, Hana, Lynn, Selly..
Monday, November 17, 2008
MQA dah setahun
Tengok tu... ramai yg x pakai... Si Hima siap senyum lebar lagi blakang si Alie
Sebelum baca... posing dulu....
|
Sunday, November 16, 2008
Naper lambat abih???
Thursday, November 13, 2008
Selamat Hari Ulang Tahun, Nur Sabrina...
Tuesday, November 11, 2008
Menjengah ke Genting
Seronoknya anak2 den ni dok hotel... dah lama tak dok hotel... Tapi, sekejap sgt.. Ahad tgh hari dah check out.. Abih cam no? Mulanya ingat tak nak naik Genting... biar anak2 masuk pool jekk. Tapi..... rasa kesian lak sbb anak2 ni dpt enjoy sekejap sgt. Akhirnya, naik gak kat atas tuh guna cable car. Awana lak bg tiket free naik cable car.... Dan akhirnya.... naik ke atas jua .... Tapi dah cakap awal2 yg we'll not playing any games... Alhamdulillah anak2 ku ini boleh di bawak berunding...
Dania's Convo
Tapi, semuanya sempat tgk except me.. Dania menari tarian Sarawak. Sbl tu aku dah cakap ngan dia.... betapa sedihnya aku tak dpt dtg graduation day dia... Tapi dia pujuk aku (hehehe)... Dia kata... `Tak pe..tak pe... Meh Dania dance skang ni tunjuk kat ibu...' So, dia pun tunjukkan step2 tu kat aku...
Bukannya aku tak leh nak cancel g Awana, tp sbb dah last minit sgt dan dah tak de org lain dahhh...
Monday, November 10, 2008
Pot Luck 8B
Yg senyum manis ni En Azman, my boss
Hari ni hari Khamis, kena pakai baju batik. Sumer pakai baju batik... aku sorang je takk. Sebenarnya aku dah tersilap hari... pakai baju batik semalamnya (hari Rabu) masa g bengkel Internship kat Corus Hotel, KL. Dah la baju batik ni susah nak gosok, maka hari ni... aku pakai baju biasa je.... sbb dah agak lambat ke opis. Tapi, bila masuk opis, ada lak emel pasal etika berpakaian... dan pemakaian batik pada setiap Khamis adalah isu pertama yang ditegur. So, bila makan ni dok berhadapan dgn bos, rasa cam terkulat2 lak... rasa bersalah sungguh...huhuhuhu
Tuesday, November 4, 2008
Dah selesai operation
Kami mintak single bedded, tp semuanya dah penuh... jadi masukla two bedded nyer... Bila naik ward, nurse tu dah terkocoh2... sbb katanya Dr dh sound! Lambat!! B4 g OT, nurse check blood pressure kakak... tinggi katanya...130. May be sbb dia dah start nervous... Aku rasa tgnnya...sejuk...
Sementara tunggu kakak, kami pun p la carik bfast kat cafe G'gles.... Tapi, bila glance thru the food prices.... wohohooooo... mahainyer.... tak terbayo rasanya.. bukan.. tak sanggup nak bayar wehhhh.... Can u imagine? Cost of plain rice .... RM9??? Fuhhh... kalu letak itu...ini...? Last2, beli kat gerai tepi2 lorong (still dlm G'gles) .. reasonable price... sebungkus nasi lemak biasa RM1.20. Hahahhaha... ok sgt2 la tuh... Bila dah kenyang, kami pun jenguk le balik anak dara sorang tuh...
Tak lama duduk, namapun dipanggil... just on time. Kakak dah sedar, tp masih lalok sbb ubat bius... Aku tanya, sakit tak? Dia kata sakit tekak... Ye la, operation dibuat melalui mulut... camera masuk kat idung.... Lepas tu, dia tido balikkk...
Haaa... ni dah sedar... tekak masih sakit, tp lapar sbb start posa dr mlm tadi
Petang... dtg lah yg lain2...
Mlm, abg temankan kakak tido... Aku tido kat rumah ngan yg lain... Dah mlm, baru dpt tukar single bedded nye... Baru la selesa.... Semoga kakak akan lebih sihat slps ni ... Amin.
Sunday, November 2, 2008
Adenoid
Ape mende nih? Aku pun tak tau... apa tah lagi ianya nama scientific yg slalu buat kepalaku tak ambik pusing (tol tak Nad?)... Tapi, ianya kini adalah penyakit yg anak sulungku hadapi skang nih....Her conclusion was rumah aku `kurang' bersih utk anak2ku... Berdesing telinga laki den... Hampeh tol la dr tuh... Ada ke patut dia cakap kat client cam tuh?
Apa mende adenoid nih? Tu... dlm gambar tu yg kaler hijau tuh... Adenoid yg membesar (yg mungkin due to infection while she's having a flu) will block the airflow thru nasal passages and we'll having difficulty to breathe... apa tah lg waktu tido, kita akan snoring... Kakak tuh, slalu bernafas ikut mulut... Sometimes sampai aku rasa dia lupa that we're suppose breathing thru our nose. Then, Dr suggested... she needs minor operation called adenoidectomy - surgical removal of the adenoid.
So, esok kakak will undergoes an operation... Actually, she requested the operation to be done during her school holidays, but we manage to convince her to make it earlier... otherwise she won't enjoy the holiday that we've planned since few months ago.
Geram lak bila teringat balik kata2 Dr kat klinik tuh... Dia yg sesuka hati cakap apa yg dia suka, padahal dia yg tak dpt diagnose apa penyakitnya.... Dulu tu pun, dah pernah experience cam ni. Masa kakak umur dlm 2 thn, dia cirit-birit tak henti2... Dr klinik biasa ckp dia cirit biasa... bagi ubat tak baik2. Dah tak sanggup nak tgk dia menderita, kami bw jumpa specialist... rupa2nya ada jangkitan kat usus, dan pada ketika itu kata Dr... ususnya dah terhakis....
Kali kedua, kakak sakit telinga sampai nangis2... Dr klinik cakap, sbb taik telinga dia dah penuh sgt dan mengeras.... tapi, bila aku suluh ngan torchlight... tak nampak lak taik telinga dia tuh... Bw g specialist, Dr kata sbb hingus dia dah menyumbatkan salur kat blakang idung tu.... menyebabkan cecair dlm telinga tu berkumpul dan... eh, tak pandai lah aku nak xplain lebih2...
So, moral of da story, klu dah bw anak berkali2 g klinik tp tak baik2.... bawa lah gi jumpa specialist.... w/pun Dr klinik tak bg reference letter.... kita mintak. Biar dia ingat kita tak percaya akan kredibiliti dia... Kalau kita tak mintak, nanti Dr pakar tu tak tau lak historynya....
