Assalamualaikum...
Alhamdulillah... Syawal tiba lagi. Bulan haji muncul kembali..... Dengan ikhlas dan suci hati, kami sekeluarga memohon ampun dan maaf jika ada salah dan silap dalam tutur kata dan tingkah laku yang telah menyinggung kalian... samada secara sengaja mahupun tak sengaja. Mohon juga dihalalkan segala makan dan minum. Maafkanlah kami....
Seperti biasa, lepas solat sunat hari raya di MBA... sesi bergambar sekeluarga pun bermula. Tahun ni, bertema merah.
 |
Cepat2.... ambik tempat masing2
|
 |
Ready!
|
 |
| Selamat Hari Raya |
 |
| Syukur Alhamduillah |
Lepas sesi bergambar, kami berkemas2 balik ke kampung... dari hari Ahad (19/8/2012) hingga Khamis (23/8/2012). Hari Jumaat, saya ke JPA... ambik surat kelulusan CBBPDB (paham ke?). Then... hari Sabtu, Ahad... bersambung ke this weekend, rumah kami tak putus2 dikunjungi saudara mara. Alhamdulillah.... Terima kasih sangat....
 |
| Yap dan Angah Yati |
 |
| Bersama sepupu dan anak buah |
 |
| Meja dah tak muat |
 |
| Jemput makan... |
 |
| Didi n family |
 |
| Sempat solat berjemaah dan bertahlil |
 |
| Bersama sepupu saya - anak2 perempuan arwah mak lang (kakak mak) |
 |
| Mak tak sempat bukak telekung lagi |
 |
| Bang Ngah dan Bang Lang |
 |
| Along dan Bang Long - persiapan utk ke Ireland |
 |
| Kak Teh n famili |
 |
| Abg Nurul n famili |
 |
| Bang Ngah Pi'ie n famili |
 |
| Dania, Erin dan A'in |
 |
| Smile! |
 |
| Bersama Along Ina dan Kak Lang dan suami masing2 |
 |
| Once again, Smile! |
 |
| Saya, Kak Lang dan Along Ina |
Ingat lagi cerita saya pasal sepupu saya ni - Kak Lang? Saya pernah cerita di
Allah, sembuhkan dia. Alhamdulillah, kesihatannya bertambah baik setelah berubat dengan seorang imam di Melaka (selama bbrp hari).... Walaupun, sakitnya masih dtg... tapi tak la sehebat sebelumnya. InsyaAllah, dengan izin Allah... semuanya akan kembali seperti sedia kala. Sungguh kurus dia skg ni.... 3 bulan lebih menderita....
 |
| Bang Pudin n famili |
 |
| Kak Ros dan famili |
 |
| Angah Aya dan famili dan menantusss |
 |
| Abg Megat dan famili |
 |
| Kak Bad dan suami |
 |
| Kak Hawa dan mak. Abg Nuar (hubby kak hawa x dtg) |
 |
| Zai dan anak2 |
 |
| Ain dan bakal |
 |
| Mak dan Mak Teh |
Ada lagi... tak larat nak masukkan semua.
Bagi saya, apa yg penting kerjasama... eh, bukan! Apa yg penting adalah jalinan persaudaraan dan persahabatan yang rapat.... yang sentiasa hidup segar. Amalan ziarah, mampu memperkukuh ukhwah..... punyai banyak hikmah dan kelebihan dalam merapatkan ikatan persaudaraan dan juga persahabatan.
Kami tak berziarah ke? Of kos ade..... tapi, tak bergambar pun... Segan pulak nak menggendong kamera bagak ni ke hulu ke hilir.... Tapi, ada gak yg bawak... Yg mana ada, nnt saya post kan entry baru.
Daaaaa......